Вот у меня гремит если прямо переезжаешь рельсы.
Если наискосок то тишина , на СТО потрясли машину на стенде и сказали,что у вас все хорошо ,но она гремит с..а
Пока машина была на ремонте ездил на подменке Форд фокус 2 по тем маршрутам где ездил на экспе просто тишина ни стуков ни хрюков
я помню читал о похожей проблеме на американском форуме. щас порылся и нашел. если снять передний пластиковый бампер там будет поперечная балка усиления бампера черного цвета, состоящая из двух частей. части эти расположены параллельно и должны быть скреплены сваркой на заводе. так вот либо сварка эта лопнула либо забыли вобщем трутся части и гремят. надо подваривать обратно.
вот ниже надергал инфы из первоисточника
our issue is now fixed. Ford removed the front skins and re welded the front two plates and replaced skin. They also used the noise detection device.
As for the two plates I am referring to. They are part of the frame and behind the bumper. They run across the front of the car and there are two sides...front facing and rear...they are welded together at the factory, or at least they are supposed to be welded together.
This is an EASY fix, once they figured it out, it tool them only a few min to spot weld the two plates together. The noise you hear are the two plates rubbing each other when the frame flexes any any angle.
I can tell you that if you look at your front bumper (Skin) it is directly behind it. It must be removed to inspect the two parts. I did see it with the skin off and they showed me exactly what the problem was.