Для тех, кому лень читать (много повторяющейся информации, но слова из книги выкидывать не стал) - кондиционер включается автоматически только в двух режимах - ПОЛ/ЛОБОВОЕ и ЛОБОВОЕ. При температуре выше 6 градусов по Цельсию.
Информация по авто 2003 г.в., без климат-контроля.
Под воздуховодами на панели подразумеваются воздуховоды на лицевой стороне приборки, которые в морду лица дуют. В том числе и те, которые по краям. Для обдува боковых стекол используются круглые отверстия на верхней части приборки.
MAX A/CЗаслонка рециркуляции закрыта. Воздух засасывается из салона.
Поток воздуха идет через воздуховоды на панели. Небольшое количество воздуха поступает на пол, лобовое и боковые стекла.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает. Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Воздух засасывается через заслонку рециркуляции. Если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении – воздух пойдет в обход печки на панель.
Кнопка A/C будет заблокирована во включенном состоянии.
Кондиционер будет работать, если температура за бортом выше 6°C (43°F)
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
PANELЗаслонка рециркуляции открыта. Воздух поступает только снаружи автомобиля.
Поток воздуха идет через воздуховоды на панели. Небольшое количество воздуха поступает на пол, лобовое и боковые стекла.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает. Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Кнопка A/C работает. Включение возможно если температура за бортом выше 6°C (43°F)
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
PANEL/FLOORЗаслонка рециркуляции открыта. Воздух поступает только снаружи автомобиля.
Поток воздуха идет на панель и пол. Небольшое количество воздуха поступает на лобовое и боковые стекла.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает. Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Кнопка A/C работает. Включение возможно если температура за бортом выше 6°C (43°F)
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
OFFЗаслонка рециркуляции закрыта. Воздух снаружи не поступает.
Воздуховоды закрыты.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает.
Кнопка A/C заблокирована.
Мотор печки не работает.
Мотор дополнительной печки не работает.
FLOORЗаслонка рециркуляции открыта. Воздух поступает только снаружи автомобиля.
Поток воздуха идет на пол. Небольшое количество воздуха идет на панель, лобовое и боковые стекла.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает.Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Кнопка A/C работает. Включение возможно если температура за бортом выше 6°C (43°F)
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
FLOOR/DEFROSTЗаслонка рециркуляции открыта. Воздух поступает только снаружи автомобиля.
Поток воздуха идет на пол, лобовое и боковые стекла. Небольшое количество воздуха поступает на панель.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает. Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Кнопка A/C заблокирована в выключенном положении. Чтобы снизить запотевание, кондиционер будет включаться автоматически, если температура за бортом выше 6°C (43°F).
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
DEFROSTЗаслонка рециркуляции открыта. Воздух поступает только снаружи автомобиля.
Поток воздуха идет на лобовое и боковые стекла. Небольшое количество воздуха поступает на панель и пол.
Клапан управления печкой закрыт полностью, если регулятор температуры стоит в САМОМ холодном положении. Горячая охлаждающая жидкость в печку не поступает. Если нет – доступно смешивание воздуха разной температуры.
Кнопка A/C заблокирована в выключенном положении. Чтобы снизить запотевание, кондиционер будет включаться автоматически, если температура за бортом выше 6°C (43°F).
Мотор печки работает.
Мотор дополнительной печки работает.
2003 Ford Explorer
2003 HVAC Climate Control System - Explorer & Mountaineer
System Airflow Description - Manual Climate Control
MAX A/C
When MAX A/C is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at full vacuum, closing off outside air and admitting only recirculated air.
• The panel door vacuum control motor is at full vacuum and the defrost door and floor door vacuum control motors are at no vacuum, directing airflow to the instrument panel A/C registers. A small amount of airflow from the floor duct, defroster duct and side window demisters will be present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater cor0e. Otherwise, blended air temperature is available.
• Air will be drawn from the recirculated air inlet by the blower motor. When the temperature selection is in the full COOL position, the airflow will be diverted past the heater core and then into the passenger compartment through the instrument panel A/C registers.
• The A/C request switch will be illuminated and will be disabled.
• The A/C compressor will operate if the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
PANEL
When PANEL is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at no vacuum, admitting only outside air into the passenger compartment.
• The panel door vacuum control motor is at full vacuum and the defrost door and floor door vacuum control motors are at no vacuum, directing airflow to the instrument panel A/C registers. A small amount of airflow from the floor duct, defroster duct and side window demisters will be present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core. Otherwise, blended air temperature is available.
• The A/C request switch will be enabled. The A/C compressor will operate and the indicator will be illuminated if the A/C request switch is selected and the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
PANEL/FLOOR
When PANEL/FLOOR is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at no vacuum, admitting only outside air into the passenger compartment.
• The panel door and floor door vacuum control motors are at full vacuum and the defrost door vacuum control motor is at no vacuum, directing airflow to the floor duct and the instrument panel A/C registers. A small amount of airflow from the defroster duct and side window demisters will be
13 ноября 2014 г. 16:58:18
Page 1 © 2011 Mitchell Repair Information Company, LLC.
2003 Ford Explorer
2003 HVAC Climate Control System - Explorer & Mountaineer
present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core. Otherwise, blended air temperature is available.
• The A/C request switch will be enabled. The A/C compressor will operate and the indicator will be illuminated if the A/C request switch is selected and the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
OFF
When OFF is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at full vacuum, closing off outside air from entering the passenger compartment.
• The defrost door vacuum control motor is at full vacuum and the panel door and floor door vacuum control motors are at no vacuum, closing off airflow to the passenger compartment outlets.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core.
• The A/C request switch is disabled.
• The blower motor is off.
• The auxiliary blower motor is disabled, if equipped.
FLOOR
When FLOOR is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at no vacuum, admitting only outside air into the passenger compartment.
• The floor door and defrost door vacuum control motors are at full vacuum and the panel door vacuum control motors are at no vacuum, directing airflow to the floor duct and the defroster duct. A small amount of airflow from the instrument panel A/C registers, defroster duct and side window demisters will be present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core. Otherwise, blended air temperature is available.
• The A/C request switch will be enabled. The A/C compressor will operate and the indicator will be illuminated if the A/C request switch is selected and the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
FLOOR/DEFROST
When FLOOR/DEFROST is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at no vacuum, admitting only outside air into the
13 ноября 2014 г. 16:58:16
Page 2 © 2011 Mitchell Repair Information Company, LLC.
2003 Ford Explorer
2003 HVAC Climate Control System - Explorer & Mountaineer
passenger compartment.
• The floor door vacuum control motor is at full vacuum and the defrost door and panel door vacuum control motors are at no vacuum, directing airflow to the floor duct, the defroster duct and the side window demisters. A small amount of airflow from the instrument panel A/C registers will be present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core. Otherwise, blended air temperature is available.
• The A/C request switch will not illuminate and will be disabled. To reduce fogging, the A/C compressor will operate automatically if the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
DEFROST
When DEFROST is selected:
• The recirculation door vacuum control motor is at no vacuum, admitting only outside air into the passenger compartment.
• The floor door, panel door and defrost door vacuum control motors are at no vacuum, directing airflow to the defroster duct and the side window demisters. A small amount of airflow from the instrument panel A/C registers and floor duct will be present.
• The heater control valve is at full vacuum when the temperature selection is in the full COOL position, preventing the flow of hot coolant to the heater core. Otherwise, blended air temperature is available.
• The A/C request switch will not illuminate and will be disabled. To reduce fogging, the A/C compressor will operate automatically if the outside temperature is above approximately 6°C (43°F).
• The blower motor is on.
• The auxiliary blower motor is enabled, if equipped.
13 ноября 2014 г. 16:58:16
Page 3 © 2011 Mitchell Repair Information Company, LLC.
Критика перевода приветствуется, как и другие рекомендации по приведению текста в более читабельный вариант !