На всякий случай выложу тут с форума англоязычного
http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=425232Ошибки аналогичные моим, правда двигатель re-built, т.е отремонтированный.
Тема еще не закрыта, но для меня было занятным то, что человек пробовал менять все, что только можно, и результата пока нет.
Initial Issue: Engine overheated – warped heads.
• Removed engine and stripped it down. Took heads and block to machine shop for block decking and head re-surfacing.
• Took transmission to shop for re-build at same time.
• Re-built engine replacing rings, valve seals, all gaskets and seals.
• Replaced fuel filter.
• Engine ran roughly and threw misfire DTCs (P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0305, P0306, P0316).
• Fuel trims were off. STFT1 and STFT2 appeared normal. LTFT2 was also around +/- 4%. LTFT1 was always around +15 - 20% at idle. Total misfire count rose rapidly at idle. When driving or engine above 1800 RPM the misfire count stopped and the LTFT1 dropped to around +10%. As soon as the RPM dropped the LTFT1 rose again to +20% and total misfire account started rising again.
• Replaced O2 Sensor #1 on both banks.
• Replaced intake manifold seals.
• Replaced EGR on intake manifold.
• Checked for vacuum leaks with carb cleaner – found none. Manifold vacuum measured by ECU is around 11 in Hg at idle.
• Since issue only related to Bank 1 on a V6 replaced that head with re-manufactured head.
• Re-timed engine with OTC 6488 tool kit.
• Replaced coil block, plug wires and plugs. No change to symptoms.
• Zeroized KAM to re-learn fuel trim. (disconnected battery’s negative lead and then connected negative lead to positive terminal for 15 mins)
• Replaced fuel injector adapters in heads.
• Replaced fuel injector seals.
• Checked resistance of all fuel injectors – 12.2-12.3 ohms for all.
• Switched all fuel injectors from Bank1 to Bank 2 and vice versa to see if problem lay in fuel injector flow rate/blockage – no change to symptoms.
Для тех кто совсем не знаком с английским, человек менял все возможные прокладки впускного форсунок и пр., фильтры, менял местами форсунки, проверял их сопротивление , отсоединял ЕГР и шланги, даже не поленился вскрыть двигатель и проверить положение цепей ГРМ. Также менялись кислородные датчики,свечи,свечные провода и наконечники.
В самом конце есть предположение проверить массу, идущую на блок двигателя.
Меня такая мысль тоже посещала, т.к до замены корпуса термостата (стандартная болячка) он успел создать небольшой бассейн антифриза между головками цилиндров, как раз там и находится клемма -масса Блока. Буду проверять.
Также на одной из веток данного форума одной из причин ошибок 0171 и 0174 было названо слишком большой уровень масла в двигателе.
Надеюсь данная информация поможет кому-нибудь в дальнейшем.